Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden zijn vaak saai en onbegrijpelijk.

Voor ons ben jij als klant belangrijk. Jij wilt begrijpen wat je doet. Wij willen transparant zijn. Onze voorwaarden zijn daarom zo helder mogelijk weergegeven. Kort, maar krachtig.

Artikel 1 – Definities

Wij hebben ons best gedaan elk artikel zonder moeilijke woorden te schrijven. Definities zijn dus niet nodig. Toch iets niet duidelijk? Laat het ons weten en wij herschrijven de tekst tot het begrijpelijk is!

Artikel 2 – Wie zijn wij?

Wij zijn HaardGoud BV en middels onze webshop verkopen wij stookhout en gerelateerde producten. Je kunt via de website bestellen, maar ook telefonisch of per mail.

Wil je een leuk uitje?

Kom dan gerust eens langs bij ons in Katwijk aan de Wassenaarseweg 75a. Daar verwerken we al het hout en drogen we in de natuur. Leuk om daarna ook even het strand te bezoeken.

Ons productie- en verkoopadres:
Wassenaarseweg 75a
2223 LA Katwijk

Het officiële vestigingsadres (geen bezoekadres):
Secr. Varkevisserstraat 122
2225 LG Katwijk

Het postadres (geen bezoekadres en voor retouren gebruik je het verkoopadres):
Weeresteinstraat 152
2181 GD Hillegom

Ons mailadres: klantenservice@haardgoud.nl

KvK nummer is 71055770
BTW nummer is NL8585.62.480B01

Artikel 3 – Wanneer van toepassing?

  1. Ons hoofddoel is om jou het beste hout te leveren. Daarom zijn deze voorwaarden vooral daar van toepassing. Wij doen ons best deze voorwaarden op het juiste moment onder je aandacht te brengen!
  2. Als jij betaalt en wij je kwaliteit hout leveren dan zijn we allebei blij.

Artikel 4 – Wat bieden wij je aan?

In de webshop proberen wij je zo goed mogelijk te laten weten wat je koopt. Een professionele fotograaf maakt onze foto’s. Onze kennis van het product geven wij zoveel mogelijk weer. De prijs is eerlijk. Het product is van de hoogste mogelijke kwaliteit.

Wij zijn echter ook mensen. Maken wij een foutje dan heb jij geluk. Maken wij een grove fout? Dan snap jij dat er iets niet klopt en vertel jij ons dat natuurlijk netjes. Hiervoor belonen wij je met een leuke korting.

Artikel 5 – De overeenkomst

  1. Wij werken in een veilige website omgeving. Hiervoor werken wij samen met een uitstekende IT leverancier.
  2. Na een bestelling ontvang jij altijd een bevestiging per mail.
  3. Betaling gaat via Mollie. Een bewezen leverancier van betrouwbaar betalingsverkeer.
  4. Je bestelling wordt via een transporteur bij je thuis bezorgd.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Lastig woord. Simpel gezegd, ben je niet blij met ons product, dan mag je het terug sturen.

Binnen 30 dagen stuur je alles terug zoals je het ook hebt ontvangen. Wij storten vervolgens je geld terug. Één nadeel voor jou: de retourkosten zijn voor jouw rekening. Is het probleem echter veroorzaakt door ons? Bijvoorbeeld als je Eiken hebt besteld maar Essen hebt gekregen? Dan ruilen wij dat gratis voor je om.

Artikel 7 – Verplichtingen tijdens bedenktijd

Wij zijn de moeilijkste niet, maar wij ontvangen wel graag dezelfde hoeveelheid hout terug als we je hebben geleverd. Tevens van hetzelfde soort en de kwaliteit. Stuur je terug? Zorg dan dat het product netjes op transport gaat of kom het zelf brengen.

Artikel 8 – Verzendkosten bij herroeping

Je gaat terugsturen? Dat kan. Stookhout is een volume product en verzending is prijzig. Stuur je retour door een fout van ons, dan betalen wij de verzendkosten. Stuur je terug om een eigen reden dan zijn de kosten voor jou. Wij kunnen je helpen met een transporteur vinden, maar reken wel op kosten van rond de € 70,- per zending.

Artikel 9 – Verplichting HaardGoud bij herroeping

  1. Wij bevestigen je retour in 2 werkdagen nadat je deze hebt gemeld.
  2. Na ontvangst van retour ontvang jij binnen 2 werkdagen je geld terug of hebben wij een vervangend product klaarstaan voor verzending. Makkelijk toch?

Artikel 10 – Uitgezonderd van herroepingsrecht

Onze producten zijn normaliter 30 dagen na bestelling allemaal nog bruikbaar. Kortom, als jij zorgt dat alles in goede staat wordt teruggestuurd dan ontvang jij je geld of een vervangend artikel terug.

Artikel 11 – De prijs

  1. Prijzen zijn inclusief BTW.
  2. Prijzen zijn inclusief verzendkosten in Nederland (m.u.v. Waddeneilanden).
  3. Wil je levering dichtbij onze locatie in Katwijk? Dat kan. Haal je zelf op dan kunnen wij je een korting geven.
  4. Zie artikel 4

Artikel 12 – Garantie

  1. Jij verwacht een goed product. Helemaal terecht. Voldoet het toch niet? Laat het ons weten en wij regelen een oplossing.
  2. Wij garanderen een vochtgraad onder de 15%. Dit is gemeten vanaf moment van transport vanuit Katwijk. Voor onvoorziene omstandigheden tijdens transport zijn wij niet aansprakelijk. Is het hout toch nat geworden? Enkele dagen zelf droog opslaan helpt. Het liefst met heerlijke frisse natuurlijke wind.

Artikel 13 – Levering en uitvoering

  1. Wij doen ons uiterste best op afgesproken tijd te leveren met het product wat jij verwacht.
  2. Met onze transporteur kunnen we in 2 tot 3 werkdagen leveren.
  3. Is een product toch niet meer leverbaar? Jij krijgt je geld terug binnen 1 werkdag.

Artikel 14 – Betaling

  1. Betaling gaat altijd vooraf. Zonder geld kan onze kachel ook niet branden. Wij leveren kwaliteit en een eerlijk product. Daar ontvangen wij graag gegarandeerd een vergoeding voor. Wel zo eerlijk.
  2. Kom je ophalen? Dan mag betaling ook direct bij het afhalen.
  3. Betalingen gaan via betaalprovider Mollie. Veilig en eenvoudig.
  4. Betaalmethodes van Klarna

In samenwerking met Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Zweden, bieden we je de volgende betaalmethode(s) aan. Betaling dient aan Klarna te worden gedaan.

  • Achteraf Betalen

Je vindt meer informatie in de gebruikersvoorwaarden van Klarna. Algemene informatie over Klarna vind je hier. Je persoonsgegevens worden door Klarna in overeenstemming met de geldende wet bescherming persoonsgegevens en zoals beschreven in Klarna’s privacy statement verwerkt.

Artikel 15 – Klachtenprocedure

Heb je een klacht? Niet fijn. Wij helpen je graag uit de brand.

  1. Omschrijf je probleem en gebruik ons contactformulier of mail naar klantenservice@haardgoud.nl.
  2. Binnen 1 werkdag krijg je een persoonlijke reactie van ons. Wij streven ernaar je direct te helpen. Mocht dit niet lukken dan laten wij je weten hoe lang wij nodig hebben om je probleem uit te zoeken en te verhelpen.

Wij streven naar een blije klant en zullen ons uiterste best voor je doen.

Artikel 16 – Geschillen

Bijna onmogelijk…maar komen wij er echt niet uit? Dan rest er nog de mogelijkheid om naar de rechter te gaan. Het Nederlandse recht is van toepassing.

Artikel 17 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Wij passen deze algemene voorwaarden zo min mogelijk aan. Echter zal het weleens voorkomen dat iets gaat wijzigen. De laatste datum dat er wijzigingen zijn geweest vind je onderaan de voorwaarden staan.

Dat was het.

Laatste wijziging: 3 augustus 2018